Diversos estudis han demostrat que el bilingüisme influeix en la reserva cognitiva fins al punt de endarrerir fins a quatre anys l’aparició de la demència, però la majoria d’aquests estudis se centren en la comparació entre persones bilingües i monolingües, sense diferenciar el moment de adquisició de la segona llengua.
Aquest estudi se centra a investigar l‟impacte de l‟edat d‟adquisició d‟una segona llengua i la seva influència en la reserva cognitiva. Hi participaran persones sanes bilingües (castellà-català) majors de 65 anys habitants de Catalunya i s’estudiarà la influència de l’edat d’adquisició de la segona llengua a la reserva cognitiva i rendiment cognitiu.
Es planteja que, a menor edat d’adquisició de la segona llengua, més gran serà la reserva cognitiva disponible i millors seran els resultats obtinguts a les proves de rendiment cognitiu.
Centro colaborador acreditado por el Institud Catalán de Asistencia y Servicios Sociales.
Todos los derechos reservados 2024 © Centro de día Al·legrare