blog-y-notícias-del-centro-de-día-Al·legrare-en-Horta-Guinardó

Bilingüisme i rendiment congnitiu

Bilingüismo y rendimiento congnitivo(1)

Diversos estudis han demostrat que el bilingüisme influeix en la reserva cognitiva fins al punt de endarrerir fins a quatre anys l’aparició de la demència, però la majoria d’aquests estudis se centren en la comparació entre persones bilingües i monolingües, sense diferenciar el moment de adquisició de la segona llengua.

Aquest estudi se centra a investigar l‟impacte de l‟edat d‟adquisició d‟una segona llengua i la seva influència en la reserva cognitiva. Hi participaran persones sanes bilingües (castellà-català) majors de 65 anys habitants de Catalunya i s’estudiarà la influència de l’edat d’adquisició de la segona llengua a la reserva cognitiva i rendiment cognitiu.

Es planteja que, a menor edat d’adquisició de la segona llengua, més gran serà la reserva cognitiva disponible i millors seran els resultats obtinguts a les proves de rendiment cognitiu.

Comparteix aquesta notícia a les teves xarxes socials:

Més Notícies del Centre de dia Al·legrare